• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 14 دی 1396
کد مطلب : 3240
+
-

مهرتأیید نهایی  بر سلامت قاتل ابوالفضل 11ساله

خبر
مهرتأیید نهایی  بر سلامت قاتل ابوالفضل 11ساله

کمیسیون 5نفره پزشکی قانونی اعلام کرد، جوان کبوترباز که پسربچه‌ای 11ساله به نام ابوالفضل را به بهانه نشان دادن کبوتر به پشت بام خانه‌شان در جنوب تهران کشانده و او را با 50ضربه چاقو به قتل رسانده بود، جنون ندارد. پیش از این نیز پزشکی قانونی و کمیسیون 3نفره، سلامت روانی وی را تأیید کرده بود اما با اعتراض متهم، پرونده بار دیگر به کمیسیون 5نفره پزشکی قانونی فرستاده شد.

‎به گزارش همشهری، متهم 24ساله که علی نام دارد 17شهریور‌ماه امسال دست به جنایتی هولناک زد و پس از قتل پسربچه‌ 11ساله، جسد او را با کمک برادرش به بیابان‌های اتوبان تهران- قم برد و در آنجا رها کرد. در نهایت با گذشت 5روز از ناپدید‌شدن ابوالفضل راز این جنایت فاش شد و هر دو برادر دستگیر شدند. در ادامه پدر و مادر مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی تهران برای قاتل پسرشان درخواست قصاص در ملأعام کردند. جوان کبوترباز نیز با انتقال به دادسرا، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و مدعی شد چون خودش در کودکی قربانی نقشه شیطانی جوانی شده بود، ابوالفضل را به قتل رساند تا سرنوشتش مانند او نشود.

با اظهارات عجیب قاتل، قاضی دشتبان بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران او را به پزشکی قانونی معرفی کرد تا سلامت روانی وی بررسی شود. پس از آن پزشکی قانونی اعلام کرد که قاتل به لحاظ روانی سالم بوده و هنگام جنایت جنون نداشته است. با وجود این، متهم به این نظریه اعتراض کرد و مدعی شد به‌خاطر جنون دست به جنایت زده است. پرونده این‌بار در اختیار کمیسیون 3نفره پزشکی قانونی قرار گرفت که آنها هم پس از بررسی‌های تخصصی اعلام کردند که قاتل پسربچه 11ساله سالم است و حالت خطرناک ندارد.

متهم اما باردیگر به این نظریه اعتراض کرد و برای بار سوم، پرونده به پزشکی قانونی فرستاده شد. این‌بار کمیسیون 5نفره به بررسی در این خصوص پرداختند که برای آخرین بار(‌نهایی) هم اعلام شد متهم هنگام جنایت جنون نداشته است. به این ترتیب با تأیید نهایی سلامت روانی این متهم، او باید منتظر باشد تا با ارسال پرونده‌اش به دادگاه، به اتهام قتل عمد محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید